Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uppdraget är värt 50 mkr

Publicerad: 21 Januari 2010, 12:44

Som Resumé tidigare har rapporterat är Trygg-Hansa ute i en större skandinavisk pitch. Affären är värd 50 miljoner kronor och nu återstår endast en shortlist med: DDB Nordic, Ogilvy Nordic och BBDO Nordic. Slutpitch sker i veckan.


Ämnen i artikeln:

DDBBBDOOgillvyTrygg-Hansa

Affären omfattar Trygg-Hansa i Sverige och Codan i Norge och Danmark och är alltså värd 50 miljoner kronor, vilket även inkluderar den kreativa delen samt den digitala delen av affären.

När det gäller DDB Nordic leds det hela från Stockholm. Detsamma gäller Ogilvy Nordic. För BBDO Nordic leds det hela från Köpenhamn.

Pitchen leds av byråvalskonsult Hestbaek Consult. Pitchen sker i veckan och vecka 5 beräknas det hela ha gått i mål.

Som Resumé tidigare har rapporterat är inte Trygg-Hansa missnöjda med den befintliga leverantören DDB, utan anledningen uppges vara att Royal & Sunalliance, RSA, genomför en liknande pitch över hela världen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DDBBBDOOgillvyTrygg-Hansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.