Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppdraget i hamn

Publicerad: 15 mars 2012, 12:49

Valentin & Byhr vill hjälpa Göteborgs Hamn att lyfta fram sin mänskliga sida.

Foto: Pressbild.

Valentin & Byhr vinner Göteborgs Hamn, vilket är norra Europas största hamn. Göteborgsbyråns pitch var inriktad på att lyfta fram den mänskliga sidan av hamnen.


Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

30 procent av Sveriges utrikeshandel passerar Göteborgs hamn varje år och hamnen räknas som norra Europas största.

Göteborgs  Hamn vill stärka varumärket och förståelsen för vad man egentligen gör  och därför väljer man nu att inleda ett samarbete med Valentin &  Byhr:
– Valentin & Byhr lyckades hitta nya och inspirerande  sätt att kommunicera vår verksamhet på. Det ska bli mycket spännande att  realisera dessa idéer, säger Susanne Hansson, ansvarig för  reklamtjänster på Göteborgs Hamn i en kommentar.

Byrån ska arbeta med allt från strategifrågor till digital- och printkommunikation.

Valentin & Byhrs pitch var framförallt inriktad på att visa upp den mänskliga sidan av hamnen:
–  Mycket av den kommunikativa utmaningen för oss ligger i att lyfta fram,  och på ett bra sätt förmedla, allt hamnen tillför regionen och Sverige,  säger Niclas Lydeen, creative director på Valentin & Byhr i en  kommentar.

Valentin & Byhr har sedan tidigare en relation med  Göteborgs Hamn i det att man i samarbete med Logica utvecklat dess nya  webbplats: www.goteborgshamn.se

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.