Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppdraget i hamn

Publicerad: 27 januari 2012, 08:43

Rederiet Tallink Silja kastar ankar hos Garbergs som blir rederiets nya byrå efter en pitch. – Vår utmaning i pitchen var att vi ville hitta en byrå som passar för alla våra marknader och som kan tänka utanför de svenska marknaderna, säger Irene Kiisk, marknadsdirektör för Tallink Silja i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Tallink Silja LineGarbergs

Tidigare har Tallink Silja, som 2011 investerade 157 miljoner brutto enligt Sifo reklammätningar, gjort mycket inhouse, men då och då jobbat med olika byråer och även filmproduktionsbolag.

Nu väljer man alltså en fast byråpartner.
– Vi har funderat på det länge, nu passade det oss när vi också gjort mer och mer över våra marknader och teman genom marknaderna.

Ni har kört tungt i tv, är det det viktigaste mediet för er?
– Tv är viktigt och kostar mycket, men att hitta rätt balans är den stora utmaningen, digitala medier blir också mer och mer viktigt för oss.

Har den italienska färjekatastrofen påverkat er?
– Vi pratade om detta senast igår, och vi kan inte se att det påverkat oss, många har nog förstått att detta verkar vara påverkat av den mänskliga faktorn också, och inte sammankopplat med fara att åka på kryssning.

När kommer första kampanjen signerad Garbergs?
– Den kommer att komma ut redan i vår, eller till och med ännu tidigare, säger Irene Kiisk.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Tallink Silja LineGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.