Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uppdraget: Skrota bilen

Publicerad: 2 Januari 2012, 11:53

Här skrotar Sveriges starkaste man en bil åt Renault. Varje dag under januari kan tittarna följa demoleringen. Höjdpunkterna ska visas i fyra olika reklamfilmer för tv.


Ämnen i artikeln:

OMDTBWARenault

Renault avslutar sin skrotningskampanj med att låta Sveriges starkaste man Johannes Årsjö skrota en kärra.

Renaults skrotningspremie gäller tills bilen är helt skrotad.

Varje dag uppdateras Renaults hemsida med en femminutersfilm där man kan följa skrotningen som en följetong. Renaults skrotningspremie gäller tills bilen är helt skrotad.

Enligt Renault har tusentals bilägare nappat på att skrota sina minst tio år gamla bilar och få 30 000 kronor i premie vid köp av en ny Renault.

– Skrotningspremien har blivit en succé och bidragit till att både höja säkerheten på vägarna och minska koldioxidutsläppen. Med denna annorlunda avslutning hoppas vi att fler väljer att skrota sina gamla
bilar, säger Alexander Högman, nordisk reklamchef för Renault.

Bakom kampanjen står reklambyrån TBWA och mediebyrån OMD. Renault.se blir huvudplatsen för kampanjen som även går i sociala medier.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

OMDTBWARenault

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.