Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppdraget: stärka Xperia-varumärket

Publicerad: 11 januari 2012, 10:18

från vänster till höger: Magnus Rösman (CP+B), Tommy Carlsson (CP+B), Therese Olander (CP+B), Jonas Wittenmark (CP+B), Gustav Martner (CP+B), Joakim Liljedal (SE), Tobias Carlson (CP+B), Kristian Jörgensen (CP+B), Martina Johansson (SE), Mårten Larsson (S

Reklambyrån CP+B Europe tar hem Sony Ericsson-kontot för Norden och Baltikum. Uppdraget: stärka Xperia-varumärket.


Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Sony Ericsson har utsett Crispin Porter +  Bogusky (CP+B) till nordiska huvudbyrå efter en pitch ledd av byråvalskonsulten Max Aperia.

CP+B ska med start nu i januari samarbeta med Sony Ericsson i  ”kampanjutveckling och marknadsföringsinitiativ för Norden såväl som att  leda pågående och framtida kampanjer i alla medier”, skriver parterna i ett pressmeddelande.

Arbetet kommer att  inriktas på att ytterligare stärka Xperia-varumärket på den nordiska och  baltiska marknaden och kommer att ledas från CP+B:s Göteborgskontor.

– Vi är i en mycket spännande och unik situation  där vi håller på att bli ett helägt Sony dotterbolag, säger Joakim  Liljedahl, Head of Marketing, Nordic & Baltic, Sony Ericsson i en kommentar.

Arbetsgrupp, Sony Ericsson:
Joakim Liljedal, Head of Marketing, Nordic & Baltic
Martina Johansson, Marketing Communications Manager, Nordic & Baltics
Mårten Larsson, Channel Marketing Manager. Sweden
Erik Yström, PR & Communication Manager, Nordic & Baltics


Arbetsgrupp, CP+B:
Kristian Jörgensen, Head of Content / Client Service Director
Alexandra Moberg, Content Supervisor / operativ projektledare
Gustav Martner, Executive Creative Director
Tommy Carlsson, Planning / Associate Experience Director
Magnus Rösman, Head of Integrated Production
Jonas Wittenmark, Creative Director
Tobias Carlson, Creative Director
Annica Brinck, Copywriter

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.