Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 januari 2013, 14:09
Adweek utsåg kabelnätverket TNT:s kampanj A dramatic surprise on a quiet square till en av 2012 års mest virala kampanjer. Nu har man kommit med en uppföljare på succékampanjen – A dramatic surprise on an ice-cold day.
Ämnen i artikeln:
Adweek”Somewhere in a little town in Belgium. On a square where nothing really happens. We placed a button”
Så inleder TNT sin succékampanj A dramatic surprise on a quiet day.
Filmen har setts 42 miljoner gångar, varav 39 miljoner på Youtube.
Allt drar igång då en cyklist inte kan låta bli att trycka på den röda knapp som har placerats mitt på torget i den lilla byn. Det står också push button to add drama.
När han väl trycker på knappen dyker det upp en ambulans där en person flyger ut på en bår. Sedan drar allt igång.
TNT har nu gjort en uppföljare på sin enormt framgångsrika kampanj.
Den nya kampanjen heter A dramatic surprise on an ice-cold day. Här används återigen den stora röda knappen.
Killen i keps som till slut trycker på knappen får en telefonlur nedfirad och instruktioner att välja mellan blue eller yellow. Sedan skjuts en person i bröstet och allt drar igång i 180.
Filmen avslutas med Your daily dose of drama. From 24 januari 2013 on KPN. TNT.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Adweek