Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppföljaren till succésajten

Publicerad: 5 juli 2010, 11:08

Kokokakas senaste kampanj för Wrangler sprängde reklamens gränser och tog reklamvärlden med storm. Idag släpptes uppföljaren.


Ämnen i artikeln:

Kokokaka

I februari släppte Kokokaka sin uppföljare till den hyllade kampanjsajten för Wrangler – Blue bell jeans –  som vann inte mindre än två guld, ett silver och ett bronslejon i Cannes.

– Vi bestämde oss efter lite om och men att göra en rak uppföljare på den första kampanjen, men där vi med denna kampanj jobbat mer med innehållet och gjort sajten ännu mer som en upplevelse Jimmy Herdberg, creative director på Kokokaka.

Och temat känns igen. Återigen är det Madonnas ex – Tony Ward som har huvudrollen. Men istället för att sätta fokus på att kasta av honom kläderna fokuserade man nu på att hjälpa honom över hinder, eller kasta honom av en stege, leda honom fram genom en story.

– Vi filmade allt utomhus och byggde sajten kring känslan att han är jagad och att man hjälper honom fram, sägen Jimmy Herdberg.

Sajten tog totalt tre månader att arbeta fram. Men redan nu avslöjar Jimmy Herdberg att man redan börjat skissa på nästa kampanj för Wrangler.

Var tycker du personligen, är uppföljaren bättre än den första?

– Den första var mer unik i och med att den var först i sitt slag, men upplevelsemässigt tycker jag att den här bättre.

Vill du också hjälpa Tony Ward- klicka här

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Kokokaka

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.