Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 juli 2012, 14:40
Den nya annonsen.
Reklambyrån Pool fräschar upp varumärket Destination Stockholm, som sedan 1981 hjälpt turister att få ut det mesta av Stockholm.
Pool har tagit fram ett nytt koncept för att marknadsföra Stockholmspaketet. Det kommer att synas främst i print och höras i radio. Även webben ska bli vassare under året.
Jani Niilivirta, senior designer på Pool:
– Vi ville beskriva Stockholm som en stor nöjespark med massor att uppleva för stora och små. Det återspeglas både grafiskt och i den nya tonaliteten.
Marcus Carlsson, vd på Destination Stockholm:
– Vi har sett en ökad försäljning av paket och fått massor med härlig feedback från kunder och partners på det nya konceptet.
Pool specialiserar sig på marknadsföring av upplevelser. och har i övrigt kunder som Gröna Lund, KLM, Naturhistoriska riksmuseet, Stockholmsmässan, Strömma Turism och sjöfart, Hertz och Happy Homes.
Magnus Helander