Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppfräschning av Destination Stockholm

Publicerad: 3 juli 2012, 14:40

Den nya annonsen.

Reklambyrån Pool fräschar upp varumärket Destination Stockholm, som sedan 1981 hjälpt turister att få ut det mesta av Stockholm.


Pool  har tagit fram ett nytt koncept för att marknadsföra   Stockholmspaketet. Det kommer att synas främst i print och höras i radio. Även webben ska bli vassare under året.

Jani Niilivirta, senior designer på Pool:
– Vi ville beskriva Stockholm som en stor nöjespark med massor att  uppleva för stora och små. Det återspeglas både grafiskt och i den nya  tonaliteten.

Marcus Carlsson, vd på Destination Stockholm:
– Vi har sett en ökad försäljning av paket och fått massor med härlig feedback från kunder och partners på det nya konceptet.

Pool specialiserar sig på marknadsföring av  upplevelser. och har i övrigt kunder som Gröna Lund, KLM, Naturhistoriska riksmuseet,  Stockholmsmässan, Strömma Turism och sjöfart, Hertz och Happy Homes.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.