Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uppkopplade konsumenter skapar kampanj för Ford

Publicerad: 19 Februari 2013, 13:52

Ford lånar ut 100 Fiestor för sin nya kampanj

Ford värvar 100 amerikanska konsumenter, väl uppkopplade i sociala medier, för att skapa sin kampanj för nya Fiesta.


Ämnen i artikeln:

Ford

Ford använde sig av uppkopplade unga förare redan för några år sedan då de använde bloggar och sociala medier för att lansera Fiesta Subcompact.

Nu tar de konceptet ett steg längre och ska rekrytera 100 unga förare för att skapa en crowd source-kampanj för nya Fiesta. Målet är att det ska skapas ett helt års annonser som ska börja lanseras redan under våren.

De 100 deltagarna får låna var sin Ford Fiesta under ett år och förväntas leverera videoklipp som ska fungera som TV-reklam, digiala annonser och annonser som ska visas på facebook och YouTube.

Urvalet av deltagare kommer att bestå dels av några som var med under den förra kampanjen dels några kändisar och dels nyrekryteringar och de annonser som skapas kommer att vara de enda som görs för Fiestan i USA.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Ford

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.