Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Upplands lokaltrafik i jätteupphandling

Publicerad: 8 september 2014, 08:31

Landstingets i Uppsala län äger idag 100 procent av kollektivtrafikmyndigheten Upplands Lokaltrafik, UL. Nu går landstinget och UL ut i en upphandling modell större där söker en strategisk och kreativ kommunikationsbyrå med digitalt fokus.


Ämnen i artikeln:

Zellout

Upphandlingen har en uppskattad marknadsbudget på 7 miljoner kronor per år under ett antal år, vilket fördelar sig på byråarvode, produktion och media.

Landstinget i Uppsala Län, som alltså äger 100 procent av UL, uppger att samtliga förvaltningar ska kunna köpa tjänster från den byrå man väljer, men att just UL har största behov vad gäller "inställelsetider, snabbhet, digital kompetens och intäktsdrivande marknadsföring."

UL har cirka 87 000 resenärer per dag och omsätter cirka 1,6 miljarder kronor per år. Målet är att fördubbla antalet resor fram till 2020.

UL menar att digitala kanaler och plattformar gör vardagen enklare för länets invånare och nu söker man en leverantör som har "kreativ höjd, ligger i framkant och ständigt utvecklar sig inom digital och säljdrivande marknadsföring".

Avtalstiden löper från den 1 februari 2015 till den sista januari 2017 med rätt att förlänga kontraktstiden med 1 år max två gånger. Sista anbudsdag är den 16 oktober.

Uppsala-byrån Zellout är befintlig leverantör till UL.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.