torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppmanade till återvinning av organ - nomineras i product design

Publicerad: 20 juni 2018, 07:43

ANR BBDO Stockholms "The organ donor price tag" nomineras i product design.

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2018anr+1Reklam

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Resumé har tidigare rapporterat om ANR BBDO Stockholms kampanj "The organ donor price tag" för second hand-kedjan Beyond Retro. Med insikten att 85 procent av svenskarna var positivt inställda till organdonation men att bara 15 procent var registrerade organdonatorer beslutade Beyond Retro sig för att göra organdonationskort av sina prislappar.

Nu nomineras kampanjen i Cannes Lions kategori product design.

– Det få vet är att det är jätteenkelt att bli organdonator. Det enda du behöver göra är att ha ett organdonationskort i väskan eller i plånboken. Så vi tar tillvara på en yta som alltid följer med plaggen, och följer med dig hem: prislappen. Och gör om den till något som förhoppningsvis kan rädda liv, säger Fabian Lakander, art director på ANR BBDO som arbetat med kampanjen.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev