Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Uppmanade till återvinning av organ - nomineras i product design

Publicerad: 20 Juni 2018, 07:43

ANR BBDO Stockholms "The organ donor price tag" nomineras i product design.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018ANR BBDOCannes LionsReklam

Resumé har tidigare rapporterat om ANR BBDO Stockholms kampanj "The organ donor price tag" för second hand-kedjan Beyond Retro. Med insikten att 85 procent av svenskarna var positivt inställda till organdonation men att bara 15 procent var registrerade organdonatorer beslutade Beyond Retro sig för att göra organdonationskort av sina prislappar.

Nu nomineras kampanjen i Cannes Lions kategori product design.

– Det få vet är att det är jätteenkelt att bli organdonator. Det enda du behöver göra är att ha ett organdonationskort i väskan eller i plånboken. Så vi tar tillvara på en yta som alltid följer med plaggen, och följer med dig hem: prislappen. Och gör om den till något som förhoppningsvis kan rädda liv, säger Fabian Lakander, art director på ANR BBDO som arbetat med kampanjen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.