Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uppmanar till jakt på ”sockerspöken” i Stockholm

Publicerad: 31 Oktober 2017, 08:59

Inför Halloween har N!cks placerat ut så kallade sockerspöken i Stockholm – för sockerjakt.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstHalloweenReklam

Det sockerfria godiset N!cks är oroliga för att Halloween ska bli en sockerfest. Under den amerikanska högtiden ökar sockerkonfektyrförsäljningen med 11 procent jämfört med en vanlig vecka på året.

N!cks ser allvarligt på sockerkonsumtionen och positionerar sig likt Oatly mot mjölkindustrin, aggressivt på andra sidan i sin marknadsföring. Livsmedelsföretaget kämpar mot en verklighet där svenskarna äter 15 kilo godis årligen, enligt statistik från Jordbruksverket som också visar att hälften av svenskarna äter socker varje dag.

Enligt ett pressmeddelande kommer varumärket att mellan den 28 oktober till 4 november ”poängtera detta skrämmande faktum genom att placera ut sockerspöken i centrala Stockholm”. Alla stockholmare uppmanas att delta i jakten och de som lyckas fota ett spöke belönas med en godsak utan tillsatt socker i form av en N!ck’s Kexbar att hämta ut i servicehandeln.

Svenskarna äter verkligen skrämmande mycket socker under Halloween och det tycker vi är spöklikt värre, vilket vi vill lyfta fram med vår jakt på sockerspöken runt om i Stockholm. Det finns en generell uppfattning att sockerfria livsmedel smakar sämre, men vi vet att det går att tillverka produkter utan tillsatt socker som inte ger avkall på smakupplevelsen, säger Hanna Granebring, marknadschef på N!ck’s i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.