Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Upprörda känslor mot taxi-annons

Publicerad: 8 maj 2014, 08:14

Sociala medier går varma kring en annons från bolaget Taxijakt som har publicerats i Norrköpings-Magazinet. Budskapet är att anlita Taxi-bolaget i annat fall kan ens dotter bli av med oskulden. Norrköpings-Magazinets redaktionschef Alf Wesik uppger att annonsen aldrig har varit uppe för diskussion.


”Din dotter är fortfarande oskuld. Men om du skickar henne i en osäker taxi kan det gå fel…”

Så lyder budskapet från bolaget Taxijakt som menar att man kan boka både säkrare och billigare taxi om man anlitar bolaget.

Reaktionerna i sociala medier har inte låtit vänta på sig.
”Så  många fel”, ”Wow, vilken vidrig reklamskylt på så många plan.”,  ”Försöker komma på hur jag ska kommentera men det blir liksom  kortslutning av alla dumhet”. ”Norrköpings-Magazinet. Den har alltså  både passerat copy och ansvarig utgivare.”

Norrköpings-Magazinets redaktionschef Alf Wesik uppger att annonsen aldrig kom upp till diskussion – annonsen publicerades i nummer 32 den 7-8 maj.
– Vad är det egentligen du vill att jag ska säga, säger han.

Resumé har sökt Taxijakts grundare Fredrik Öhrn.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.