Reklam
Uppstickare vinner Lill-Skansen
Publicerad: 17 april 2012, 14:33
Nya karaktären Lilla-Kott ska synas överallt. Ser du vart Lilla Kott är? Foto: Hello and Friends
Hello & Friends har vunnit uppdraget att introducera nya Lill-Skansen, som innebär att barn inte längre begränsas av dåligt väder utan kan bekanta sig med djur och natur året runt:
– Vi slog ut ett 50-tal byråer så det känns väldigt kul att de till slut valde oss, säger Hampus Hedelius, CD för Lill-Skansen-uppdraget.
Ämnen i artikeln:
ReklamKB
Karl-Johan Byttner
Lill-Skansen har länge brottats med små utrymmen samt att barnen inte kan vara där på vintern.
Men den 31 mars blev det ändring på det i och med att ett helt nytt Lill-Skansen öppnade i samarbete med Konsumentföreningen Stockholm.
Skansen har också genomfört en större pitch för att marknadsföra nya Lill-Skansen.
Ett 50-tal byråer har lämnat anbud och man valde att träffa ett 10-tal byråer. Valet föll till slut på Hello and Friends.
Byrån har bland annat utvecklat en ny hemsida, www.lillskansen.se och även låtit barn mellan 2-9 år testa den innan den lanserades.
Hello and Friends har även tagit fram en helt ny karaktär – Lilla Kott:
– Skansens vd brukar lite skämtsamt säga att när Skansen stänger tar Lilla Kott över, säger Hampus Hedelius.
Det nya Lill-Skansen har cirka 5 400 kvadratmeters yta, där en del av detta utgörs av ett hus modell större.
Hello and Friends har även dragit igång en skola där barn får lära sig att ta hand om djur.
Hello and Friends består av fem kreatörer och utöver detta plockar man inte olika personer i sitt nätverk som exempelvis designern Sandra Praun:
– Man kan följa Lilla-Kotts svans runs på Skansen, se hans ögon i träden, han är överallt, säger Hampus Hedelius.