onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppstickare vinner Lill-Skansen

Publicerad: 17 april 2012, 14:33

Nya karaktären Lilla-Kott ska synas överallt. Ser du vart Lilla Kott är? Foto: Hello and Friends

Hello & Friends har vunnit uppdraget att introducera nya Lill-Skansen, som innebär att barn inte längre begränsas av dåligt väder utan kan bekanta sig med djur och natur året runt:
– Vi slog ut ett 50-tal byråer så det känns väldigt kul att de till slut valde oss, säger Hampus Hedelius, CD för Lill-Skansen-uppdraget.

Ämnen i artikeln:

Reklam

KB

Karl-Johan Byttner


Lill-Skansen har länge brottats med små utrymmen samt att barnen inte kan vara där på vintern.

Men  den 31 mars blev det ändring på det i och med att ett helt nytt  Lill-Skansen öppnade i samarbete med Konsumentföreningen Stockholm.

Skansen har också genomfört en större pitch för att marknadsföra nya Lill-Skansen.

Ett 50-tal byråer har lämnat anbud och man valde att träffa ett 10-tal byråer. Valet föll till slut på Hello and Friends.

Byrån  har bland annat utvecklat en ny hemsida, www.lillskansen.se och även  låtit barn mellan 2-9 år testa den innan den lanserades.

Hello and Friends har även tagit fram en helt ny karaktär – Lilla Kott:
– Skansens vd brukar lite skämtsamt säga att när Skansen stänger tar Lilla Kott över, säger Hampus Hedelius.

Det nya Lill-Skansen har cirka 5 400 kvadratmeters yta, där en del av detta utgörs av ett hus modell större.

Hello and Friends har även dragit igång en skola där barn får lära sig att ta hand om djur.

Hello  and Friends består av fem kreatörer och utöver detta plockar man inte  olika personer i sitt nätverk som exempelvis designern Sandra Praun:
– Man kan följa Lilla-Kotts svans runs på Skansen, se hans ögon i träden, han är överallt, säger Hampus Hedelius.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev