Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppstickarens hångelfilmer

Publicerad: 7 april 2011, 09:04

SB12 – störst på ”andedräktsmarknaden” – får konkurrens av Orion Pharma-ägda munsköljmedlet Retardex. Reklambyrån Svensson ligger bakom uppstickarens reklamkampanj ”Världens godaste andedräkt” – med hångelfilmer.


Ämnen i artikeln:

Svensson

Orion Pharmas filmer för Retardex, som gjorts av byrån Svensson, fortsätter att lansera produkter med hjälp av reklambyrån Svensson.

– Marknadskommunikation i den här kategorin brukar fokusera på problemen man
får av svavelgaser i munnen, säger Tomas Svensson, ad. Vi ville istället visa på
konsekvensen av att använda Retardex, nämligen att man får världens godaste
andedräkt. Och vad det sedan kan leda till. Istället för problemlösare,
självförbättrare alltså.

Filmerna kompletteras med en butikskampanj, interaktiva banners som uppmanar till hångel
samt annonser.

Retardex finns som munskölj, spray och tandkräm och säljs på apotek.

SB12 ägs av Antula Healthcare.

Arbetsgrupp Orion Pharma
Anna Lingvall, produktchef
Peter Åkerlund, marknadschef
Arbetsgrupp Svensson
Mirja Kais, projektledare
Ewa Stael von Holstein, produktionsledare
Tomas Svensson, AD
Oscar Askelöf, copy
Filmproduktion:
Anders Gernant, producent
Karolina Henke,

</div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/ebXCXYEehOk" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/BlHRox9IrTE" title="YouTube video player" width="468" /></div>

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Svensson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.