Reklam
Urbanears kritiserar jantelagen – vill illustrera frihet
Publicerad: 5 juli 2018, 10:47
Foto: Pressbild
Som en del i Urbanears lansering av hörlurarna Jakan kommer nu kampanjfilmen "The Law of Jante", som ska illustrera kraften att vara fri i sig själv.
AH
Alex Hartelius
Som en del av kampanjen Strike a Pose för Urbanears nya hörlurar Jakan, kommer nu kampanjfilmen "The Law of Jante". I filmen visar dansar upp vogue-communiyt och dess kraft för självuttryck samt känsla att känna sig fri.
Till sin hjälp har man anlitat regissören Maceo Frost, som ville porträttera vogue-kulturen genom att använda voguing som ett visuellt språk.
Kampanjen är en fortsättning i marknadsföringen av Urbanears nya trådlösa bluetooth-lurar som spelar upp till 12 timmar.
– Det är väldigt lätt för varumärken att plocka de element de vill ha för stunden, från en kultur de annars kanske inte är associerade med. Vi ville inte göra det misstaget. När vi bestämde oss för att använda voguing som visuellt språk för vår kampanj Strike a pose för Jakan, var vi alla överens om att vi ville göra något mer än bara låna ett estetiskt uttryck. Vi ville gräva lite djupare och framför allt lära oss mer. Därför kontaktade vi regissören Maceo Frost, som inte bara står kulturen väldigt nära utan även hade en klar idé om hur han ville porträttera voguing. Resultatet blev The Law Of Jante, säger Ida Holmén, Global PR Manager Urbanears.
Kampanjen är framtagen i samarbete med Patriksson Communication.
Kampanjfilmen hittar du här: