Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Urnan blev reklamplats

Publicerad: 5 oktober 2011, 13:33

Amerikanen Aaron Jamison låter reklamen följa honom med i graven. För att mildra begravningskostnaderna har han sålt reklamplats på urnan för sin aska.


Förra våren fick Aaron Jamison beskedet att han hade obotlig cancer. Han och hans fru hade det inte så gott ställt så för att minska den finansiella bördan från sjukhusvård och kommande begravning tog Jamison fram nya kreativa intäkter. Genom att sälja reklamplats på begravningsurnorna hoppades han få in 800 dollar, 5500 kronor. Aaron Jamison dog i helgen och nu har kontroversiella djurrättsorganisationen Peta
meddelat att man köpt annonsplatserna på urnan.

Peta har inte gjort sig känd för subtil eller smakfull reklam. Det gäller inte heller den här gången. De annonser man föreslår till urnan har en ton som nog kan kännas fel vid begravningsceremonin som
hålls nu på lördag i hemstaden Springfield Oregon. Vad sägs om: "I've Kicked the Bucket - Have You? Boycott KFC." eller "People Who Buy Purebred Dogs Really Burn Me Up. Always Adopt."
Därtill påstås det Peta betalade bara 200 dollar för annonsplatsen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.