Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

USA dominerar i Innovation – Sverige utan nominering

Publicerad: 15 juni 2014, 09:51

Projektet med proteser gjorda med hjälp av 3D-skrivare för krigsskadade barn i Sudan kan vinna Innovation.

Ingen svensk byrå är nominerad i Cannes Lions-kategorin Innovation, som premierar en banbrytande idé.


Sex svenska byråer hade skickat in bidrag till Innovation-kategorin, men ingen av dem har nominerats.

Det framkom när short list presenterades i dag, söndag – första dagen av Cannes Lions.

I Innovation får de nominerade presentera sina bidrag direkt för juryn på scen.

Det vinnande konceptet ska vara något extraordinärt och banbrytande.

”The definition of Innovation for the purpose  of Cannes Lions is breakthrough technology and innovation that may allow  brands, technologists and creatives to communicate with their customers  in a new way, or might stand alone as significant innovation in their  own right”, står det i Cannes Lions riktlinjer.

USA är det dominerande landet, med nio av totalt 31 nomineringar. En av USA-nomineringarna är projektet att med 3D-skrivare göra proteser för skadade barn i krigshärjade Sudan.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.