Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

USA:s armés ineffektiva kampanjer: ”Miljoner skattedollar slösas bort”

Publicerad: 4 Januari 2018, 09:48

Just nu pitchar Omnicom och WPP på US Army-kontot som ligger hos IPG. En internrapport visar att McCanns kampanjer för den amerikanska försvarsmakten har varit påfallande ineffektiva.


Ämnen i artikeln:

McCannReklam

Den interna utredningen av den amerikanska försvarsmaktens budget ifrågasätter effektiviteten av de hundratals miljoner som myndigheten årligen investerar i reklam och marknadsföring. Rapporten visar att majoriteten av aktiviteterna inte lever upp till kostnaderna. Det skriver AdWeek.

Utredningen från Army Marketing and Research Group (AMRG) påbörjades under 2016 och är ännu inte färdig. Utredningen kommer att omfatta 4 miljarder i reklaminvesteringar under en tioårsperiod. McCann Worldgroup har haft kontot sedan 2005.

AdWeek har tagit del av en summering av rapporten som visar att endast 3 av 23 marknadsföringsprogram (13 procent) har gett positiva resultat. Rekryteringsprogramen som kostar nära 37 miljoner dollar enskilt "kommer att forsätta under att använda 220 miljoner dollar under 2018-2023 med samma ineffektivitet", heter det i rapporten.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

McCannReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.