Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ut med konsumenterna - in med fansen

Publicerad: 15 September 2016, 13:04

Therese Lindgren är en av Sveriges största Youtuber.

De nya mediehusen är inte mediehus. De är en person. Eller flera. Vars enda verktyg är sin personlighet och en kanal. Men reklambyråerna ligger efter trots att framtidens byrå är den som hittar och skapar relationer med influencers. Hur gör man det då? Resumé Insikt Kommunikation hjälper dig en bit på vägen.


Ämnen i artikeln:

Therese LindgrenInfluencer marketingResumé InsiktResumé Insikt Kommunikation

I samband med att sociala medier fortsätter att explodera (en färsk rapport visar att den genomsnittlige amerikanaren kollar sina sociala medier 17 gånger per dag) är allt fler intresserade av influencer marketing. Att allt fler Google-söker på "influencer marketing" är ett av flera tydliga exempel på det.

Varför influencers?

- De har en god relation till sina följare - man köper hellre en kompis rekommendation än ett varumärkes.
- Lätt att rikta sig till en smal målgrupp.
- Når en aktiv och inte en passiv publik.
- Får respons direkt genom antalet gilla och via kommentarsfältet, till skillnad från en traditionell annons.

Intresserad av att läsa mer? Teckna en prenumeration på Resumé Insikt Kommunikation. Just nu gratis i en månad.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.