Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Utan småföretagare stannar Sverige"

Publicerad: 11 september 2013, 13:58

Scholz & Friends har tagit fram en kampanjfilm för Företagarna inför valåret 2014:
– Filmen kommunicerar att Sverige vore tämligen outvecklat utan våra småföretagare, säger Arvid Svanvik, CD på Scholz & Friends.


Ämnen i artikeln:

FöretagarnaScholtz & Friends

Kampanjens syfte är att fler politiker ska förstå småföretagens betydelse för samhällsutvecklingen och som jobbskapare:
– Med  bättre förutsättningar skulle småföretagarna kunna anställa fler  medarbetare och bidra till vår gemensamma välfärd, säger Caroline  Antonsson, marknadsansvarig på Företagarna i en kommentar.

Enligt Företagarna skapas 4 av 5 nya jobb i Sverige med hjälp av just småföretagare:
–  Så när företrädare för de politiska partierna hävdar att de kan skapa  nya arbetstillfällen, vet vi att det inte är politikerna som skapar  jobben. Det är företagare som skapar tillväxt, säger Edwin von Werder i  en kommentar.

Arbetsgrupp Scholz & Friends:
Arvid  Svanvik, Creativer Director
Anders Hellström, AD
Mia Kleist, Projektledare
Edwin  Von Werder, Copywriter
Göran Larsson, Originalare
Alexander  Gauffin , Account Manager

Camp David:
Peter Kydd, Producent
Robert  Jitzmark, Regissör

Företagarna:
Caroline Antonsson, Marknadsansvarig

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.