Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

UTE 2011-finalisterna

Publicerad: 13 april 2011, 11:38

I dag presenterades de nominerade bidragen i JCDecauxs utomhus-tävling UTE. Av 70 bidrag har 7 finalister valts ut. – Det är en kul blandning och spridning på de nominerade bidragen, säger Carina Herly, kommunikationschef JCDecaux till Resume.se.


Carina Herly (mitten) flankeras av Ruben Flam och Björn Claesson från Mopper

I år arrangerar JCDecaux för fjärde året tävling UTE. Nytt för i år är att byråerna själva valt en av sina kunder att göra ett bidrag med. En annan nyhet är att annonsen ska innehålla en tagg från Mopper, en mobilapplikation där kunden kan ta del av erbjudanden direkt i sin telefon via annonsen.
– Mopper för utomhusreklam och butik närmare varandra, det är framtidens sätt att handla, säger Carina Herly.

Ruben Flam är vd på Mopper:
– Vi hyperlänkar den fysiska världen och tar saker från den statiska världen och gör dem digitala, säger han till Resume.se

I juryarbetet har juryn inte fått veta vilken byrå som står bakom vilket bidrag, något som Carina Herly tror påverkat vilka bidrag som valts ut positivt.
– Det är en kul blandning och spridning på de nominerade bidragen, säger hon.

De nominerade bidragen kommer att köras på 1450 platser i runt om i landet.

De nominerade UTE 2011

ESTER SLL Vårdguiden

Ruth SF Bio

INGO FN-förbundet

Adamsky/Frank Art Direction Röda Korset

Forsbergs skola RFSU

Honey Design Musslan

Garbergs Alecta

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.