Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 Oktober 2014, 07:26
Fabian Zwedberg.
Klirr utmanar reklambranschen att skänka pengar i kampen mot ebola-epidemin. – Det är många som visar upp ett fantastiskt engagemang, men hittills har ingen av våra kollegor i reklambranschen hjälpt till.
Resumé har tidigare skrivit om kampanjen #utmanaebola som Klirr Stockholm och Spotligth PR drog igång för cirka två veckor sedan, i samarbete med med Johanniterhjälpen. Hittills har insamlingen dragit in fyra miljoner kronor.
Ni vill Klirr att även reklambyråer ska ge stöd.
– Då det är en sådan akut fråga vill vi utmana reklambranschen att hjälpa oss att utmana ebola. Antingen kan man donera direkt från företaget eller göra som oss på Klirr där vi har uppmuntrat alla medarbetare att göra en insats, genom en donation eller att engagera sig i projektet, säger Fabian Zwedberg, vd på Klirr i en kommentar.
Magnus Helander