Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Utmanar reklambyråer att sno deras idé

Publicerad: 29 Maj 2015, 08:47

”Varsågod, sno kampanjen som stödjer Kvinnohus i samband med Mors dag”, skriver Strateg.


Ämnen i artikeln:

Mors dagStrateg

Strateg uppmanar andra reklambyråer att sno deras kampanjidé.
Under de senaste fem åren har örebroarna kunnat skänka pengar till Kvinnohuset i samband med Mors dag – och visa sin mamma att de bryr sig, genom att bry sig om en annan mamma. Mäns våld mot kvinnor och barn blir både grövre och vanligare. Under förra året tog Kvinnohuset i Örebro emot fem nya kvinnor varje vecka som var våldsutsatta. Kampanjen ”En annan mamma”, som går ut på att samla in pengar till Kvinnohusets verksamhet, startade som en reaktion mot våldet.
– Den funkar så bra och gör så mycket nytta att det vore synd att hålla den för oss själva. Vi ger bort rubbet: allt från idé och upplägg till material, säger Leif Goldkuhl som är kundansvarig på Örebrobyrån Strateg.

Det här behöver du för att genomföra kampanjen:
Ett kvinnohus
Ett givmilt knapptryckeri
En engagerad cityorganisation
Några snälla lokala mediebolag
Ett finfint tryckeri
En godhjärtad bank
Några omtänksamma lokala företag

Kampanjen uppmanar örebroarna att skänka pengar till Kvinnohuset i Örebro genom att köpa en knapp och ge det medföljande gåvokortet till sin egen mamma på Mors dag. De insamlade pengarna går oavkortat till Kvinnohuset i Örebro eftersom alla som engagerar sig i kampanjen gör det helt ideellt.

Katarina Ekspong

Ämnen i artikeln:

Mors dagStrateg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.