Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uttråkade taxiresenärer får spel som tack

Publicerad: 11 juni 2014, 13:08

Foto: Skärmdump.

I Perfect Fools nya kampanj för Casumo.com mäter taxipassagerares tråkiga del av resan, för att sedan ta bort den delen från kvittot och ge tillbaks pengar för att spela på casumo.com


Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

I en taxibil i Oslo, Norge installeras gömda CCTV kameror tillsammans med "mood recognition"-teknik för att mäta passagerarnas känslor som en del av ett digital experiment för det nya casinoföretaget Casumo.com.

"Boredom Ride" mäter i smyg passagerarnas känslor och uttryck för att kalkylera hur glada passagerarna är. Passagerarna behöver endast betala för den delen av resan där kameran mätte att de hade kul. Casumo ger passagerarna en värdecheck för den tråkiga delen av resan som de kan spela med på Casumo.com.

Passagerarna som tycker att det är ok att bilder från deras resa publiceras på kampanjsajten får godkänna det skriftligt. På kampanjsidan redovisas även statistik och en karta över alla taxiresor, dessa resor är färgkodade för att identifiera de mest tråkiga delarna av Oslo.

Kampanjen, som går på den nordiska marknaden, gör sitt första avstamp i Oslo och är framtaget av Perfect Fools.

Arbetsgrupp

Perfect Fools
Creatives: Tony Högqvist, Klas Lusth
Developer, Tech director's: Mikael Palm, Björn Kummeneje, Tony Sajdak
Producer: Eric Karlshammar
Designer: Alexander Radsby
Director: Karl Nord
Photographer: Alexander Radsby
Media agency Spring PR Norway / Oslo

Casumo
Chief marketing officer: John Harmander
Campaign manager: Olof Örn

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.