Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 februari 2014, 14:30
David ”The Hoff” Hasselhoff hade premiär för ”Hasselhoff – en svensk talkshow – på TV3 i måndags. Han och hans deltagare Felix Herngren, Cecilia Frode och Johannes Brost utsåg bland annat hunden Diva till vinnare av talangtävlingen ”The Next Lassie”. Valentin & Byhr ligger bakom idén med tävlingen.
Ämnen i artikeln:
Valentin & ByhrValentin & Byhr uppger att My Dog är en mässa för utställningshundar. Den har tappat i popularitet under de senaste åren och byrån fick i uppdrag att vända trenden.
Tävlingen ”The Next Lassie” föddes.
– Jag tycker vi lyckades över förväntan och ser The Next Lassie som en spännande produktutveckling, Kampanjen har fått ett kraftigt genomslag och mässan en vital nytändning, precis som vi ville från början, säger Åsa Blomberg, Account Director på Valentin & Byhr i en kommentar.
Byrån tycker att det var extra kul att David Hasselhoff och hunden Diva fann varandra.
– Typ som när Herzog hittade Kinski eller Quentin hittade Uma. Och Diva levererade som ett proffs när det gällde som mest. Nu är det upp till henne att förvalta kändisskapet på bästa sätt. Världen ligger öppen, säger Johan Nathell, copywriter på Valentin&Byhr.
Arbetsgrupp på Valentin&Byhr:
Albin Larsson, Art Director.
Johan Nathell, Copywriter.
Åsa Blomqvist, Account Director.
Magnus Tengby, Creative Director.
Karin Larsson, PR Consultant.
Matilda Green, PR Assistant.
Lisa Wigren, Designer.
Niklas Aldén, Motion Designer.
Renée Lundbäck, Account Manager.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Valentin & Byhr