Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 november 2009, 10:21
Idag utsågs Ulf Strömqvist, vd på Hilanders, till ny ordförande på Sveriges Kommunikationsbyråer. Ett val som totalsågas av Nina Åkestam, copywriter på Garbergs.
Nina Åkestam skriver om nya ordföranden på sin blogg ”Not another planning blog”. Hon beskriver en reklambransch och byråer som är i stark förändring och som måste omdefiniera sin verksamhet. Samtidigt har branschen ett förbund, som befinner sig i kaos.
”In träder en ordförande som aldrig har synts till i debatten. Vars byrå inte är en inspiration för någon. Som är urtypen för vad reklambranschen har varit, men inte kan fortsätta vara. För då går vi under. Faktumet att pressmeddelandet ekar tomt av alla typer av visioner gör mig inte direkt lugnare.
Den här dagen blev plötsligt ännu mer november”, skriver Nina Åkestam.
Tobias Rydergren