Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Vädret säljer många tidningar”

Publicerad: 13 januari 2012, 14:59

14-dygnsprognosen marknadsförs med reklamfilm i samand med TV4:s väder.

I februari kommer nya Aftonbladet – en helt ny papperstidning. Nu tjuvstartar tidningen med 14-dygnsprognos varje dag. – Vädret säljer ju bra med tidningar, säger Peter Nelander, affärsutvecklare på Aftonbladet.


Aftonbladets nya satsning på 14-dagarsprognos marknadsförs med en sponsringsfilm till TV4:s väderrapporter, med start på söndag.

Filmerna är de första någonsin i TV4:s vädersponsring som nyttjar möjligheten att använda produkten som avsändare i presentatörskapet.  Detta på grund av nya bestämmelser. Reklambyrån Svensson och produktionsbolaget BondStreet har tagit fram två olika reklamfilmer som kommer gå i anslutning till varje vädersändning.

I mitten av februari lanseras den nya papperstidningen.

SE FILMEN HÄR (EXTERN LÄNK)

Arbetsgruppen Svensson

Yvonne Pils  Projektledare
Tomas Carrfors  Copy
Daniel Granqvist  AD
Ewa Staël von Holstein    Produktionsledare

Bond Street Film

regi:torbjorn edwall
producent:daniel hargot
creative director: Kaveh Pourshahidi
Post-produktion: Important Looking Pirates
Musik: Pachipachi Music

Aftonbladet

Peter Nelander
Annika Söderberg

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.