Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vagabond bryter med Hotshot – efter tolv år

Publicerad: 17 september 2013, 07:44

Skojätten Vagabond har dragit igång ett samarbete med Frankenstein Studio. Vagabond har tidigare samarbetat med Hotshot under 25 säsonger eller drygt tolv år.


Ämnen i artikeln:

Frankenstein StudioVagabond

Vagabond uppger att beslutet att gå skilda vägar har tagits av båda parter.

Frankeinstein  har inte legat på latsidan, utan har redan tagit fram en ny  varumärkesplattform samt en visuell identitet, vilken ska genomsyra all  kommunikation från uttrycket i butiken till digitala kanaler.

– Vi  vill jobba igenom vårt varumärke, ta tillvara på den starka position vi  byggt upp, och bli ännu tydligare i samtliga kommunikations- och  distributionskanaler. Frankenstein Studio har stor erfarenhet från mode-  och retailbranschen vilket självklart är en stor fördel för oss,
säger Anna Fahle Björcke, marknadschef på Vagabond i en kommentar.

Härnäst väntar arbetet med nästa års vårkampanj.

Fokus ligger på en kommunikationskalender, den digitala kommunikationen och upplevelsen i butik och webbshop.

–  När vi träffade Vagabond och fick ta del av deras arv och resa insåg vi  att det fanns en enorm potential att realisera. Vårt tillvägagångssätt  passar bra med Vagabonds vision som ett familjeägt och designdrivet  företag, säger Pontus Frankenstein, Creative Director på Frankenstein  Studio i en kommentar.

Vagabond omsatte 575 miljoner kronor under förra året. Skojätten skapar cirka 350 modeller och 2,5 miljoner skor per år.

Arbetsgrupp:
Creative Director: Pontus Frankenstein
Strateg och Kundansvarig: Albin Kallstenius Bylander
AD: Victor Pyk, Anton Östholm

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Frankenstein StudioVagabond

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.