Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vågar du lyfta på kilten?

Publicerad: 1 juni 2010, 08:44

Titta, här lyfter skotten på kilten. Och kolla bastun – i busskuren. Och Big Ben-kopian. Flygbolaget Norwegian och reklambyrån Volt tar till udda grepp i utomhusannonseringen.


Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Utomhusdelen i kampanjen, som pågår fram till vecka 25, med kilten, bastun och Big-Ben-kopian sticker ut.

– Vi ville göra något extra för att lyfta fram våra nya destinationer. Volt kom på idén att dekorera utvalda utomhusytor i Stockholm med attribut som är synonyma med London och Helsingfors, och som ger dem en hint om vad Skottland har att erbjuda, säger Katarina Widman på Norwegian i en kommentar.

Norwegian och Volt har samarbetat med JC Decaux och Stadsklockan (Global Agencies).

Uppdragsgivare på Norwegian:
Katarina Widman, marknadschef Sverige
Sara Brännström, marknadskoordinator Sverige
Arbetsgrupp på Volt:
Henrik Stampe, kundansvarig och strateg
Louise Wallgren, operativ projektledare
Petter Nylind, copy
Karl Andersson, AD
Åsa Stjärnquist, formgivare
Retusch: Staffan Kjellvestad

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.