Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Väldigt tråkigt"

Publicerad: 12 november 2008, 10:09

Det var Mikaela Friberger som tillsammans med parhästen Helena Helsing Mork tog fram reklamkonceptet för J-Store. – Det är väldigt tråkigt att de lägger ner J-Store för det gick väldigt bra i början.


Mikaela Friberger. Foto: Stefan Borgius

Mikaela Friberger är mammaledig nu under hösten. Hon fick reda på att J-Store skrotats av Resume.se.
– Vi tog fram konceptet och gjorde lanseringskampanjen. Sedan åkte vi ut i våras när de började spara på JC. Då åkte även JC:s byrå Frankenstein ut.

Hur togs lanseringen emot?
– Det gick väldigt bra till en början. Kännedomen var väldigt hög – både om konceptet och om kampanjen.

Varför tror du att det läggs ner?
– JC flyttade kontoret och då försvann många som jobbat med J-Store, samtidigt har man satsat mindre och mindre på marknadsföring. JC går dåligt så jag förstår att de måste göra något.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.