Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Valentin & Byhrs byråchef startar eget

Publicerad: 21 Mars 2014, 09:41

Foto: The Bond.

Göteborgsbyrån Valentin & Byhrs byråchef, Martin Ahlgren, lämnar byrån efter fyra år. Han startar The Bond Communication Agency ihop med Valentin & Byhrs pr-ansvarige Malin Zetterlund. Byrån har redan klart med både nationella och internationella uppdrag och har ambitiösa tillväxtplaner.


Ämnen i artikeln:

Martin AhlgrenThe BondMagnus Valentin

– Vi vill inte kallas oss reklambyrå eller pr-byrå, utan vi vill utifrån strategier och affärsmäl skapa engagemeng för varumärken. Vi vill skapa ordentliga band mellan kunden  och dess målgrupper, vilket jag många gånger tycker saknas idag, säger  Martin Ahlgren.

Hur har Magnus Valentin reagerat?
– Det råder  ingen schism eller liknande, utan vi har haft en bra dialog med honom.  Valentin & Byhr är en stor byrå och ibland vill man dra igång något  nytt och börja i ett mindre format, säger Martin Ahlgren.

Han har jobbat på Valentin & Byhr under fyra år och var dessförinnan pr-chef på Stena Line-koncernen.

Valentin & Byhrs pr-ansvarige, Malin Zetterlund, har också lämnat byrån och är med om att dra igång The Bond.

– Hon var pr-director där och byggde upp en enhet som till slut bestod av åtta personer, säger Martin Ahlgren.

The Bond har redan del kunder och jobbar för fullt dessa. Man har också upprättat samarbeten med en rad specialister, enligt Martin Ahlgren..

Han vet inte vem som tar över hans roll som byråchef på Valentin & Byhr.

The Bond har ambitiösa tillväxtplaner och för redan ett antal samtal med potentiella medarbetare.
–  Vi vill ha personer som verkligen visar ett engagemang för sina kunder  och som är kreativa och självgående, säger Martin Ahlgren.

– Vår ambition är att hjälpa våra kunder att skapa kommunikation som engagerar, skapar aktivitet och långsiktigt stärker relationen med målgruppen, och därmed bidrar till bättre affärer. Givetvis med utgångspunkt i strategi och affärsmål, säger Malin Zetterlund.

Duon vill inte avslöja någon ekonomisk målsättning eller liknande för The Bond.
– Det ska bli jäkligt spännande och roligt det här, säger Martin Ahlgren.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.