Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 Januari 2011, 12:31
Efter pitch är det nu klart att det blir Fältman & Malmén som övertar uppdraget att hantera kommunikationen för Vällingby City. Reklambyrån Ruth har haft uppdraget tidigare och senaste kampanjen släpptes strax innan jul.
Ovan bild från senaste julkampanjen
200 butiker, restauranger och serviceställen utgör Vällingby City. Under året kommer shoppingcentret att förnya sin kommunikation för att locka nya besökare och vårda kundlojaliteten.
För att göra detta gick man ut i en upphandling som reklambyrån Fältman & Malmén vann.
Byrån är redan igång med arbetet och närmast på tur ligger kommande vårkampanjer.
Tidigare hade Ruth uppdraget och har släppt ett antal uppmärksammade kampanjer. Senaste tv-kampanjen släpptes strax före jul.
Margareta Almbring är marknadsansvarig på Vällingby City. Såhär förklarar hon valet av Fältman & Malmén:
– Vi har höga förväntningar att Fältman & Malmén med sina erfarenheter från detaljhandeln och destinationer kommer att bidra till att vi uppnår våra högt ställda besöksmål och visar på styrkan i att vi är västerorts största shoppingdestination.
Senaste tv-kampanjen, signerad Ruth:
Arbetsgruppen på Fältman & Malmén:
Daniel Askergren, projektledare
Bo Tidelius, copywriter
Anders Eliasson, art director
Johanna Linander, planner
Ida Calås Norman, produktionsledare
Magnus Fältman, creative director.
Tero Marjamäki