Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vällingby City till Fältman & Malmén

Publicerad: 13 Januari 2011, 12:31

Efter pitch är det nu klart att det blir Fältman & Malmén som övertar uppdraget att hantera kommunikationen för Vällingby City. Reklambyrån Ruth har haft uppdraget tidigare och senaste kampanjen släpptes strax innan jul.


Ämnen i artikeln:

RuthFältman & Malmén

Ovan bild från senaste julkampanjen

200 butiker, restauranger och serviceställen utgör Vällingby City. Under året kommer shoppingcentret att förnya sin kommunikation för att locka nya besökare och vårda kundlojaliteten.
För att göra detta gick man ut i en upphandling som reklambyrån Fältman & Malmén vann.

Byrån är redan igång med arbetet och närmast på tur ligger kommande vårkampanjer.

Tidigare hade Ruth uppdraget och har släppt ett antal uppmärksammade kampanjer. Senaste tv-kampanjen släpptes strax före jul.

Margareta Almbring är marknadsansvarig på Vällingby City. Såhär förklarar hon valet av Fältman & Malmén:
– Vi har höga förväntningar att Fältman & Malmén med sina erfarenheter från detaljhandeln och destinationer kommer att bidra till att vi uppnår våra högt ställda besöksmål och visar på styrkan i att vi är västerorts största shoppingdestination.

Senaste tv-kampanjen, signerad Ruth:

Fakta

Arbetsgruppen på Fältman & Malmén:

Daniel Askergren, projektledare

Bo Tidelius, copywriter

Anders Eliasson, art director

Johanna Linander, planner

Ida Calås Norman, produktionsledare

Magnus Fältman, creative director.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

RuthFältman & Malmén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.