Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 maj 2011, 08:49
De vann tidigare i år Resumé och Metros tävling Creative Print Awards. Nu står det klar att Göteborgsbyrån Sunny side up och företaget BIC avslutar sitt samarbete. – Vi har helt enkelt olika uppfattningar om vad bra kommunikation är och hur vi kan göra nytta på bästa sätt med annonsutrymmet på tre miljoner som vi vann tillsammans, projektledare på Sunny side up, i en kommentar.
Det vinnande bidraget i Creative Print Awards
Sunny side up:s bidrag i Creative Print Awards, en annons för företaget BIC, tog tidigare i år hem hela tävlingen. Bidraget fick högst OBS-värde i en TNS Sifo-undersökning. Dessutom blev man publikens favorit på Resume.se
Nu står det klart att Sunny side up och BIC avslutar sitt samarbete.
– Vi har helt enkelt olika uppfattningar om vad bra kommunikation är och hur vi kan göra nytta på bästa sätt med annonsutrymmet på tre miljoner som vi vann tillsammans, säger Johan Belin.
Håkan Aludd, ad på Sunny side up, i en kommentar:
– Vi hade många idéer på hur temat kunde växlas ut under sommaren och här tyckte vi inte likadant som BIC. Man kan inte passa alla, då är risken stor att man till slut inte passar någon. Vi på Sunny side up kan bara lyckönska BIC i deras framtida samarbeten och själva får vi koncentrera oss på de övriga kunder vi har.
Christian Ström