Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vapiano firar 10 år i Sverige med en ”throwback”

Publicerad: 29 September 2017, 08:16

I en ny kampanj blickar den tyska restaurangkedjan Vapiano tillbaka på de tio åren som har varit och konstaterar att det är på tiden för en uppdatering.


Ämnen i artikeln:

HumblestormReklambyråerReklamkampanj

Vapiano befinner sig i ett skede av öppningar och ny-öppningar. I veckan invigs till exempel flaggskeppsrestaurangen vid Stureplan efter en omfattande makeover. Restaurangen på Stureplan har sett exakt likadan ut sedan öppningen för 10 år sedan och Humblestorms kampanj kommunicerar helt enkelt att det var på tiden att göra något åt det.

Enheterna bjuder på en TBT-kavalkad som även sätter tonen för det fortsatta kommunikationsarbetet. Kampanjen rullar i Stockholm under september och oktober och har tagits fram tillsammans med Humblestorm, som även är Vapianos globala byrå.

Arbetsgrupp Från Vapiano Christian Lagerlöf, Co-founder Hanna Mannberg, Managing Director Charlotte Shingler, Marketing Director Gustaf Sjövall, Digital Marketing Manager Från Humblestorm Nicole Kavander, Account Director Eline Absillis, Account Manager Albert Åkerman, Creative Director Fredrik Smedenborn, Art Director Isak Edvinsson, Copywriter

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.