Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Var tredje marknadsförare orolig för att halka efter

Publicerad: 10 juli 2015, 11:54

Marknadsförare är oroliga för framtiden

Foto: Colorbox.

37 procent av marknadsförare är oroliga för att inte hänga med i marknadsföringens utveckling, visar en färsk rapport från Adobe.


Ämnen i artikeln:

Adobe

Rapporten "Adobe Digital Roadblock Report 2015" visar också att 86 procent av de tillfrågade marknadsförarna anser att förändringstakten accelererar och 58 procent upplever att marknadsföringen har förändrats mer under det senaste året än under de föregående fem åren.

Trots att allt fler företag genomgår en digital transformation är det 52 procent av de tillfrågade som anser att marknadsföringen i dag till störst del innefattar mobila och internetanslutna enheter.

Enligt rapporten är det 87 procent som tycker att förändringen är en möjlighet, trots att 37 procent är oroliga för att halka efter. Två tredjedelar av de tillfrågade upplever att deras företag är väl eller mycket väl förberedda på att hantera förändringarna.

I rapporten har 1311 marknadsförare från Storbritannien, Tyskland och Frankrike medverkat. Den har gjorts av analysföretaget Edelman Berland på uppdrag av Adobe.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Adobe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.