Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vardagliga olyckor ska sälja glasögon

Publicerad: 24 mars 2009, 09:32

Sedan 80-talet har Specsavers fokuserat på erbjudandet 2 för 1 i sin marknadsföring. Nu förklarar reklambyrån Scp varför.

Ämnen i artikeln:

SpecsaversSCP

LF

Linda Fagerlind


Köp 2 betala för 1. Så har Specsavers marknadsförts sig utåt sedan bolaget grundades 1984 av det brittiska optikerparet Doug och Mary Perkins.

Nu har den Göteborgsbaserade reklambyrån Scp i samarbete med produktionsbolaget Bobby tagit fram en reklamfilm som förklarar varför man bör ha två par.

Anders Zanton, Specsavers marknadschef i Sverige, berättar om idén.
– Den handlar om de små förtretligheter som får glasögon att försvinna eller gå sönder. Men den som gått till Specsavers har förstås alltid ett extra par till hands, säger.

Filmen, som är regisserad av Mikael Gemoll, hade premiär igår, måndag.

Specsavers öppnade de första butikerna i Sverige 2004.

Specsavers

Scp:
Arbetsgrupp: Anders Davidsson kundansvarig, Tommy Östberg ad, Linda Påhlman projektledare, Hans Åkesson copy, Birgitta Grönlund ad-ass och Eva Lilja illustration
Projektgrupp Bobby: Mikael Gemoll regi, John Johansson producent, Mattias Ekman produktionsledare, Jörgen Brennicke fotograf

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev