Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Världen öppnar upp igen - resebolagen fokuserar på trygghet framför pris och produkt

Publicerad: 29 Juni 2020, 12:58

Claes Pellvik, marknadschef på Ving och Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS.

Foto: Press & Annie Spratt

Inreseförbud har släppts och flygplan är återigen i luften. Men på resejättarnas marknadsavdelningar håller man fortfarande hårt i budgeten. ”Mediespenderingen är bränslet som behövs för att driva vår affär”, säger Vings marknadschef Claes Pellvik.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetSASApolloVing

Det råder inget tvivel om att resebranschen drabbats hårt av coronapandemins följder, som fått rese- och flygbolag att ställa årets stora resekampanjer på paus och krympa sina marknadsbudgetar rejält.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetSASApolloVing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.