Reklam
Världen öppnar upp igen - resebolagen fokuserar på trygghet framför pris och produkt
Publicerad: 29 juni 2020, 12:58
Claes Pellvik, marknadschef på Ving och Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS.
Foto: Press & Annie Spratt
Inreseförbud har släppts och flygplan är återigen i luften. Men på resejättarnas marknadsavdelningar håller man fortfarande hårt i budgeten. ”Mediespenderingen är bränslet som behövs för att driva vår affär”, säger Vings marknadschef Claes Pellvik.
Det råder inget tvivel om att resebranschen drabbats hårt av coronapandemins följder, som fått rese- och flygbolag att ställa årets stora resekampanjer på paus och krympa sina marknadsbudgetar rejält.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.