Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 mars 2014, 08:24
Den perfekta blandningen
Hur gör ett företag som säljer generisk film, reklam för sina produkter? Genom att göra en film som passar vilket varumärke som helst, naturligtvis.
Företaget Dissolve är specialiserat på att skapa rörliga genrebilder för reklam- och informations-filmer. De ställde sig frågan hur man bäste kommunicerar ut sina produkter.
Svaret blev att göra världens mest generiska reklam-film. Här hittar du varenda reklamfilmskliché som någonsin gjorts: forskare i vita rockar, stopmotion-bilder från valfri storstad, naturbilder, etniskt diversifierade leende människor, framrusande tåg, söta barn och allt kommenterat av en mörk röst som låter som Johnny Cash på sin ålders höst.
Det enda man missat är hundvalpar.
Resultatet har blivit en fantastiskt drift med oinspirerad reklam.
Filmen är skapad av Kendra Eash och varumärkesbyrån McSweeney's Internet Tendency och gjord uteslutande med klipp från Dissolve.
Krister Berntsson