Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Världens minsta häst i ATG:s jättekampanj

Publicerad: 15 Augusti 2014, 08:06

"Vinnie" – ATG:s nya språkrör

Foto: Kampanjbild

På måndag lanserar ATG sitt nya reklamkoncept "Ingen dröm är för stor". Åkestam Holst ligger bakom konceptet där minihästen "Vinnie" har huvudrollen. Målet är att tillväxt – ATG ska bli Nordens största spelbolag.


Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstVinnieSten Andersen

Med "Ingen dröm är för stor" rullar ATG ut sin största reklamsatsning sedan 1990-talet för att locka nya kunder. Den varumärkesbyggande kampanjen ska berätta om ATG:s kärnvärden.

– Sedan ett år tillbaka har vår vd satt riktlinjen framåt – tillväxt. Det finns i dag tre miljoner svenskar som inte spelar hos oss. Det är de vi ska nå med kampanjen. Enligt våra undersökningar är det bara 6 av 100 som känner till att vårat överskott går tillbaka till travsporten. När sporten höjer sina kostnader måste vi kommunicera vår verksamhet, säger ATG:s marknadschef Sten Andersen till Resumé och fortsätter:

– ATG har varit bra på att kommunicera sitt erbjudande, men vi har genom historien aldrig berättat vilka vi är.

Frontfigur i Åkestam Holsts reklamkoncept är är minihästen Vinnie, som tillhör världens minsta hästras. Genom en kampanjsajt och en integrerad kampanj i tv, utomhus print och på ATG:s digitala plattformar ska Vinnie öka intresset för hästar i allmänhet och öka preferenserna för ATG. I reklamen får man veta att Vinnie har haft en tuff uppväxt, men han har en stark dröm om att uppfylla sina drömmar.

– "Vinnie" vävar ihop gemensamma aspekter inom ATG. Både inom hästnäringen och ATG har vi stora drömmar. Men vi har också våra kunders drömmar om storvinst. Ska man dramatisera att "ingen dröm är för stor" är det bätre att använda sig av en liten häst i stället för någon som föttts med silversked i munnen, säger Sten Andersen.

Filmerna har regisserats av Felix Herngren och kampanjens mål är långsiktigt. ATG ska bli Nordens största spelbolag.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.