Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Världens största reklamkollo"

Publicerad: 18 juni 2012, 09:22

Digge Zetterberg Odh

Foto: Resumé.

Men hallå, Digge Zetterberg Odh, Resumés bloggare som är på plats i Cannes och skriver om festivalen. Vad kan vi förvänta oss av din Cannes-blogg?


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

– Det blir mer fokus på seminarierna, intressanta människor och roliga case (i den mån jag hittar några). Det blir mindre fokus på hur det går för Sverige i tävlingen, eftersom det ändå går att läsa på Resume.se.

Det här är ditt åttonde år nere i Cannes. Tröttnar du inte?
– Nej, det är annorlunda varje år. Konjunkturen går upp och ner, och just i år är det besöksrekord verkar det som. Det märks verkligen. Tittar man på talarlistan i år ser man också mycket intressanta personer.
– Jag har också jobbat upp en ganska bra radar för vad som är värt att gå på. I går gick jag på väldigt bra seminarier.

Vad får man inte missa här?
– Man måste faktiskt gå på prisutdelningarna. Inte för att det är fantastiska tillställningar, men för att få se de bästa jobben som har gjorts under ett år i världen. Cannes Lions är det enda sanna internationella tävlingen. Det är så mycket man ser här som man inte ser i andra tävlingar.  
– Det är också världens största reklamkollo. Man träffar alltid roliga människor.

Här kan du läsa Digges blogg.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.