Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Världskarta med tweets

Publicerad: 25 maj 2011, 06:40

Champions League-final om tre dagar och hela världen twittrar om matchen.
Det syns på Heinekens utomhusreklam i London.


Ämnen i artikeln:

HeinekenTwitter

Vulkanutbrott, Greklands finanskris och Lady Gagas nya skiva – men vad världen talar om är Champions League-finalen mellan Barcelona och Manchester United på Wembley i London nu på lördag.

Holländska bryggerijätten Heineken sponsrar det globala eventet. Och det gör man genom en kampanj om det globala intresset för matchen.

På digitala stortavlor i London visas världskartor där Heinekenflaskor som expanderar och krymper beroende på hur många tweets som skrivs om finalen runt om i världen. Enligt MediaVest förväntar man att 1,5 miljoner tweets om matchen kommer synas på kartorna.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

HeinekenTwitter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.