Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Världsmästaren Stadiums nya affischnamn

Publicerad: 19 oktober 2012, 07:02

Världsmästaren i proffsboxning Frida "Golden Girl" Wallberg blir nya ansiktet utåt för Stadiums träningsvarumärke SOC.


Ämnen i artikeln:

Stadium

Frida Wallberg anses vara Sveriges främsta kvinnliga boxare genom  tiderna. Efter flera guld i SM, EM, NM och dessutom VM, lade Frida för  några år sedan ner sin karriär efter en ryggskada och fick i samma veva  barn. 2010 gjorde hon succécomeback och återerövrade strax därefter sin  VM-titel, som hon vann redan som 18-åring.

Samarbetet med Stadium innebär att Frida Wallberg blir helsponsrad av  SOC under det kommande året och kommer att dyka upp i flera aktiviteter  både på Stadium.se samt i butik.

– Jag är supertaggad inför samarbetet med Stadium och ser det som en  riktig utmaning. Jag är i mitt livs form och som SOC-ambassadör vill jag  inspirera och motivera träningssugna svenskar i alla åldrar och former,  säger Frida Wallberg i en kommentar.

Tidigare i höst har Frida Wallberg synts i Stadiums reklamkampanj för  Training tillsammans med modeprofilen Sofi Fahrman, träningsbloggaren  Kalle Zackari Wahlström och mammatränaren Olga Rönnberg.

– Vi är väldigt nöjda med att ha knutit en svensk idrottslegend som  Frida till oss. Frida är både tuff och sympatisk samtidigt som hon är  bäst i boxningsringen. Självklart vill vi ha henne knuten till Stadium  och SOC. Vi har flera gemensamma projekt på gång tillsammans med Frida  som vi kommer kunna berätta mer om under det kommande året, säger Petra  Sjöstrand, presskontakt Stadium i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Stadium

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.