Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 februari 2015, 14:45
Foto: Kampanjbild
Nu vill sportgiganten Adidas sprida sin passion för idrott genom en serie reklamfilmer. Syftet är att inspirera och motivera unga atleter världen över.
Filmerna lanseras under kampanjen Sport 15 och syftet är att motivera unga idrottare runt om i världen att göra sitt bästa oavsett nivå. Den första filmen "Take it" släpptes i eftermiddags.
– Sport 15 är mer än en kampanj, det är en långsiktig varumärkesinvestering. Adidas har längre erfarenhet av idrott än någon av våra konkurrenter. Därför känner vi idrott och idrottare bättre än alla andra, säger Eric Liedtke, styrelsemedlem och ytterst ansvarig för global brands på Adidas.
Den nya filmen innehåller kända sportstjärnor och Adidasikoner från olika idrotter, bland annat Lionel Messi, James Rodriguez och Derrick Rose.
Med kampanjen vill Adidas lyfta sin kommunikation till en ny nivå. I pressmeddelandet står att alla filmer baseras på insikten att sport handlar om ögonblick. Adidas vill fira det faktum att varje sportögonblick är en möjlighet att omdefiniera sig själv och skapa någonting nytt för dig och ditt team.
Rösten i reklamfilmen säger: "I går är borta. Förlorad i rekordböckerna. Men i dag kan du fånga. Oförutsägbar. Oskriven. Obestämd. Nuet är vårt. Gör något. Och bli ihågkommen. Eller gör inget. Och bli bortglömd. Ingen äger i dag. Ta chansen."
Se första filmen här:
Linnéa Kihlström