Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Värmen sprider sig på Mecka

Publicerad: 23 mars 2009, 12:54

IVT Värmepumpar har skrivit kontrakt med en ny reklambyrå. Valet föll på Mecka som nu ska ta hand om företagets kommunikation i de nordiska länderna.


En av CCJ:s annonser för IVT.

IVT Värmepumpar, som ägs av tyska Boschkoncernen, har valt reklambyrån Mecka som ny partner. Uppdraget gäller all nordisk marknadskommunikation. I pitchen, som startade i höstas, slog Mecka ut fyra andra byråer.

– Valet föll på Mecka eftersom vi både gillade deras strategiska och kreativa tankar kring varumärket IVT. Vi kände också att vi tillsammans blir ett bra team, säger Lars Gyllander, marknads- och försäljningsansvarig för IVT Sverige.

Vilka de övriga inbladade byråerna i pitchen var vill inte IVT uppge. Tidigare samarbetade företaget med CCJ Kommunikation i Huskvarna.

Till en början ska Mecka fokusera på den svenska marknaden, som är företagets största. Bland annat ska de ta fram ett nytt kommunikationskoncept samt uppdatera den grafiska profilen. De delarna beräknas bli klara till hösten.

Företaget genomför just nu även en pitch för ny mediebyrå som väntas bli klar inom en snar framtid.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.