Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Värmer upp med det som går till spillo

Publicerad: 20 November 2013, 13:47

Bild ur Svensk Fjärrvärmes film.

Oönskade tavlor och videokassetter blir till värme i svensk Fjärrvärmes nya reklamkampanj signerad TBWA. Bolaget vill visa att de tar vara på det som annars skulle gå till spillo


Ämnen i artikeln:

StarcomTBWACallboy

I de nya reklamfilmerna får vi se en pappa som samlar inspelade hockeymatcher till sina barn, och en kvinna som målar tavlor för att sprida värme. Det underliggande budskapet är att dessa gåvor inte kommer att efterfrågas.
– Den goda tanken räcker långt, men inte alltid hela vägen. Speciellt när det kommer till presenter – som man enligt alla sociala regler inte får slänga. Men det gör vi ändå, med dåligt samvete som följd. Därför ville vi vända på det och berätta att fjärrvärme faktiskt gör det till någonting bra, säger Frida Siversen Ljung, kreatör på TBWA i ett pressmeddelande.  

Kampanjen är en del i svensk Fjärrvärmes opinionsbildande strategi, där de förklarar nyttan med sina tjänster.
– Oavsett vad man tycker om ett föremål som inte går att återvinna på något annat sätt, och vare sig det är uttjänt eller inte, så kommer det till nytta tack vare fjärrvärmen. Det dramatiserar vi i kampanjen på olika sätt, i olika mediekanaler. Som här i våra nya filmer, kommenterar Annette Sjöström, projektledare på Svensk Fjärrvärme.

Arbetsgrupp:
Sanna Lengholm, Art director.
Frida Siversen Ljung, Copywriter.
Håkan Engler, planner.
Ulrika Sörensen, Produktionsledare.
Charlotte Habing, Formgivare.
Tobias Bergenwall, Projektledare.  
Robert Schelin, Kundansvarig projektledare  
Kalle Widgren, Creative Director.  
Mediebyrå: Starcom
Produktionsbolag: CallBoy
Max Vitali, regissör
Nils Ljunggren, producent
Sofia Björkman, produktionsledare

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

StarcomTBWACallboy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.