Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Värmlandstrafik visar sin betydelse i människors liv

Publicerad: 7 september 2015, 13:26

Nu lanserar Värmlandstrafiks sitt nya kommunikationskoncept, Var dags liv, signerat Ord & Bild.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjOrd&Bild

Värmlandstrafik har under året genomfört ett omfattande varumärkesarbete som resulterat i en ny varumärkesplattform. Nu är det premiär för kampanjen Var dags liv som reklambyrån Ord&Bild ligger bakom.

– Värmlandstrafik ansvarar för buss- och tågtrafik över hela Värmland och spelar i många fall en avgörande roll för att människor ska kunna bo och arbeta där de vill. Ambitionen är att knyta ihop Värmland och förhoppningsvis bidra till en enklare vardag för kunderna. Det var något vi ville ta fasta på när vi utvecklade konceptet Var dags liv, berättar David Widlund, marknadschef på Värmlandstrafik i ett pressmeddelande.

Grunden i kampanjen är en 45 sekunder lång reklamfilm som visas regionalt i TV4. Kortare versioner av filmen kommer även att visas regionalt på TV4 Play, Expressen, Dagens Industri och Dagens Nyheter. För musiken i filmen svarar den värmlandsbördiga gruppen Vidar som bland annat gjort uppmärksammade spelningar för Paul Simon och EmmyLou Harris i samband med Polarpriset i Stockholm.

– Det känns fantastiskt roligt att Värmlandstrafik kan ha med Vidar i kampanjen, inte bara för att de har värmlandsanknytning, Vidars musik känns nära och väldigt äkta, vilket är precis den ton vi vill slå an i kampanjen, säger Karin Hovdebo, projektledare på Karlstadsbaserade Ord&Bild Reklambyrå i en kommentar.

Förutom filmen kommer kampanjen att synas i print, höras i radio och tas ut på olika digitala plattformar. Även ombord på tågen och bussarna kommuniceras det nya konceptet.

Projektgrupp
Uppdragsgivare:
David Widlund, marknadschef Värmlandstrafik

Arbetsgrupp Ord & Bild:
Karin Hovdebo, projektledare
Michael Aitman, art director
Mats Åstrand, copywriter
Mia Höglund, produktionsledare
Finn Deivert, producent
Wilhelm Forsnäsgård, fotograf
Mattias Wahlberg, Robin Fredholm, formgivare/originalare

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjOrd&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.