Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Värsta stålbadet någonsin"

Publicerad: 14 april 2010, 09:27

IRM är nu klar med hur reklaminvesteringarna såg ut under 2009. Den stora reklamkakan uppgick till 57,7 miljarder, vilket var en minskning med 7 miljarder.


Ämnen i artikeln:

IRM

IRM konstaterar att 2009 blev det värsta stålbadet någonsin. De flesta kanalerna tog stryk under 2009. Köpta kanaler tappade 12,7 procent. Reklamproduktionen backade med 10,5 procent medan övrig marknadskommunikation minskade med 8,5 procent.

När konjunkturen viker satsar annonsörerna på kommunikation som leder till snabb effekt på försäljningen. Butikspromotion ökade med 3 procent under året.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.