Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Varumärkena som hyllar Tyskland

Publicerad: 14 Juli 2014, 08:16

Lufthansas uppdatering i sociala medier.

Igår kväll vann Tyskland över Argentina med 1-0 i VM-finalen. Under natten var många varumärken snabba med att hylla hjältarna. Däribland Adidas, Nike och Lufthansa.


Ämnen i artikeln:

AdidasFotbolls-VM 2014Lufthansa

Att vara snabbfotad i sociala medier står högt på agendan hos de flesta storföretag i dag. Ett ypperligt tillfälle för detta var gårdagens VM-final med miljarder tittare världen över. Efter Tysklands vinst var det många som var kvicka med att gratulera.

Den brittiska branschtidningen Campaign har gjort en sammanställning över de främsta exemplen.

Givetvis jublade Adidas, som är landets tröjsponsor, över guldet. Men också Apple-ägda Beats by Dre, som sponsrar flera av spelarna med hörlurar. Inför mästerskapet släppte de en reklamfilm där bland annat hjälten Mario Götze medverkade. Igår tweetade de

"You scored the game winning goal before you stepped on the pitch. Well played, @MarioGoetze #gamebeforethegame".

Bolaget annonserade också att hela laget nu ska få guldfärgade lurar att använda i fortsättningen.

Tyska varumärken passade givetvis också på att sola sig i glansen av framgången. Bland dessa återfinns Lufthansa (bilden), Audi och Mercedes.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.